
Rebranding: hou je merk actueel
Als alles goed gaat, is je bedrijf de afgelopen jaren flink gegroeid. Maar dan opeens merk je dat de look-and-feel van je huisstijl niet meer past bij je gewenste imago en huidige doelen. Maar waarom zou je je huisstijl zomaar veranderen en je herkenbaarheid op het spel zetten? Toch is rebranding in dit geval de juiste keuze. Wij leggen je graag uit waarom!
Alles verandert razendsnel, dus ook de perceptie van je merk. Je visuele identiteit speelt een belangrijke rol bij het aantrekken van potentiële klanten. Het verhoogt je professionaliteit en daarmee ook de betrouwbaarheid van je merk.
Wanneer is het tijd voor rebranding?
Er zijn verschillende redenen waarom een rebranding van je merk zich opdringt. Naast een gedateerde huisstijl, kan het ook zijn dat je bedrijfsidentiteit niet langer op één lijn staat met je nieuwe doelen en strategieën. Of misschien onderscheidt je merk zich niet meer van de huidige concurrentie? Maar ook bij een managementwijziging of reputatieschade, kan rebranding aangewezen zijn.
Wij geven het goede voorbeeld

Dat LDL Communication lang niet meer dezelfde strategieën en doelen heeft sinds 1997 mag duidelijk zijn. Na 25 jaar hebben we ons ontpopt tot een full-service communicatiebureau dat uitblinkt in online marketing, content creatie, print en events. En daar hoort ook een gepaste huisstijl bij.
Hoe profileren we ons vandaag? Simpel, we support brands! Elke LDL’er is een brand supporter op zijn of haar domein van expertise. Het is niet omdat we al 25 jaar bestaan, dat er stof op onze naam ligt. Integendeel, ons team is een gouden mix van zowel ervaren als jonge professionals die klaarstaan om jouw bedrijfscommunicatie naar een hoger niveau te tillen. En dat tonen we ook graag aan met onze huisstijl.
Rebranding zonder herkenbaarheid uit het oog te verliezen
Een huisstijl representeert je imago en zorgt voor herkenbaarheid. Het vorige LDL-logo en de bijhorende website kwamen niet meer overeen met onze huidige identiteit. We bieden vandaag meer services aan, ons team is groter en ook het aantal projecten stijgt exponentieel. Hoog tijd dus voor een nieuw jasje. Resultaat? Een doordachte huisstijl die onze waarden uitstraalt en zo het juiste doelpubliek aantrekt. Om onze volledige rebranding door te trekken, namen we ook onze website en sociale mediakanalen onder handen. Want herkenbaarheid is key.
Denk je nu: “Verdorie, dat zie ik ook zitten.”? Laat van je horen! Onze project managers helpen je graag verder.
Delen

Laat van je horen!
Advies nodig?
Onze project managers helpen je graag verder.